2. TerPakSa Jadi Pembantu Rumah...

Jan 4, 2011

Start je tahun ni aku terpaksa menjadi pembantu rumah kat rumah aku sendiri, ini semua gara2 menjadi penganggur tak bertauliah selama dua tahun selepas tamat spm, oleh kerana result spm cuma 1A (pendidikan Seni), tk dapat la nak ke oversea mcm my brother, die bleh laa, die rajin, walaupown aku ni bleh dikatakan 100kali ganda lebih pandai dari die, tapi aku jugak 100kali ganda lebih malas dari die...hahaha..
My brother kat Hokkaido, Japan

So punca aku menjadi pembantu rumah ni pown sebab aku sendiri yg meng-offer diriku ini untuk menjadi pembantu rumah, sebab sebenarnya aku mau mengulang sekali lagi SPM, jadi untuk menjana semangat dalam diri ni, aku telah mengsign contract dgn mak aku, supaya beliau,(cewah beliau lagi tu), supaya beliau membayar sebanyak rm150 sebulan supaya aku memulakan study bagi menghadapi SPM tahun ini dan aku jugak dikehendaki melakukan semua kerja2 rumah seperti basuh baju, sidai kain, dan basuh pinggan, mop lantai telah diambil alih tugas oleh adik aku......

Sebenarnye selepas abis SPM mase form 5 aritu, ade jugak aku daftar untuk mengambil SPM sekali lagi tapi oleh kerana kemalasan yg melampau, aku langsung tidak study, dan aku juga tidak menghadiri SPM kali kedua itu... So sekarang, pada tahun yg ketiga pengangguran ini, aku berharap supaya dapat mengambil sekali lagi SPM, dan mendapat result yg terBEST dan dapat melanjutkan pelajaran ke oversea mcm abg saye(angan2 je kot) tak kisahlah angan2 ke ape ke... tapi yg penting dapat melepaskan diri ni dari jadi penganggur sepenuh mase sampai bile2...!!!! OK!!! FIGHTING!!!


 gambar2 pembakar semangat...  from hokkaido...







2 komen:

nazzen90 said...

so blaja la elok2... jgn malas2 lgi... jgn mengadap komputer jew... isk3... blaja wehh... kamu pandai sebenar nye...

Zenshiro Kenji said...

haha... smart tak??

Post a Comment

 
 
 

2NE1 Playlist


Wonder Girls Playlist


Favorite Songs